mandag 25. april 2011

Trosfornektelsen

Som den hyklerske og kyniske personen jeg åpenbart er, som med god samvittighet nyter en lang påskeferie og fråtser i påskegodtet påskeharen har delt ut på vegne av Jesus, vil jeg nå benytte 2. påskedag til å fornekte Gud. Jeg og min mann er blitt enige om at dette ikke er respektløst av meg, fordi:
1. Hvis Gud hadde fantes, hadde han visst allerede hva jeg føler om saken
2. Det er bare respektløst hvis Gud finnes, og det er akkurat det jeg fornekter

Jeg vil med dette fornekte eksistensen av Gud, spøkelser, romvesenbortføringer, synskhet, julenissen, troll, tusser, hulder, bergfolk, kvinnelig intuisjon, Atlantis, effekten av årelating og bønn, påskeharen, den ene Store Kjærligheten, tankeoverføring, tannfeen, en verdensomspennende konspirasjon, fjernhealing, absolutt kulturrelativisme og enhjørninger.

MEN: Jeg vil fortsatt lese om det, høre om det og snakke om det. Jehovas Vitner er fortsatt velkommen på kaffe.
Og jeg har fortsatt klokketro på placeboeffekten og selvoppfyllende profetier.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar