fredag 5. mars 2010

Om stjernenes innsikt i menneskesinnet

Horoskopet mitt på facebook er en stadig kilde til nyttig innsikt om meg selv. For eksempel kunne det fortelle meg: ”Don’t forget that your intellectual approach to sexual involvement is unique to your sign.”
Jeg hadde ingen anelse om at jeg hadde en intellektuell tilnærming til sex. Admittedly er jeg smart og gjennomtenkt i ett og alt, men det som tydeligvis regnes som en intellektuell tilnærming, er ting jeg har tenkt på mer som nevroser. Som for eksempel å til og med i sexfantasier bekymre seg for prevensjon og kjønnsykdommer. Min teori var at jeg var skadd av seksualundervisningen i den norske grunnskolen (som faktisk ikke er noen spøk for samvittighetsfulle barn), ikke at jeg hadde en intellektuell tilnærming. Men det høres jo unektelig bedre ut.
Videre kunne horoskopet mitt fortelle at jeg var for ’chilly and aloof’ til at noen emosjonelle typer ville dele seng med meg. Med emosjonelle typer går jeg ut fra at de mener alle stjernetegn som ikke har en intellektuell tilnærming til sex, altså alle andre enn vannmannen. Det begrenser partnervalget mitt såpass mye (nesten like mye som ekteskapet mitt gjør), at jeg konkluderer med at det tryggeste er å bare ha sex med seg selv. Mens jeg først er inne på tema vil jeg anbefale alle andre til å praktisere samme regime (av både hygieniske og sosialt praktiske årsaker), og håper jeg ikke blir slått av lynet umiddelbart etter at jeg har postet dette.

1 kommentar:

  1. Hvis alle bare hadde sex med seg selv ville det sannsynligvis redde liv også. Og det ville få ned folketallet, som sikkert hadde kommet kloden til gode.

    SvarSlett