mandag 21. november 2011

Sånn går nu dagan



Saltøye: Mamma, jeg ser støv.
M: Mhm.
S: Jeg sier at jeg ser STØV mamma.
M: Jada. Det er ikke så uvanlig det.
S: Jeg vil støvsuge.
M: Ok, men husker du at du ikke liker at støvsugeren bråker?
S: Nei, jeg syns ikke det.
M: Greit, støvsug, da.
S: Men du må finne støvsugeren. Også må du sette i kontakten. Sånn ja, så flink du er mamma. Er det denne knappen jeg skal trykke på?
……………..
S: Hyyyyyl! Det bråker! Mamma jeg vil ikke støvsuge!
M: Neivel.
S: Hører du det mamma! Jeg vil ikke støvsuge. Du kan støvsuge selv hvis du syns det er så mye støv her!
M: Jeg vil ikke støvsuge. Det var du som ville støvsuge.
S: Men det var du som absolutt tok fram støvsugeren!
M: Men du, jeg sa jo det, at det kom til å bråke.
S: Det bråker kjempemasse. Hvem er det som har kjøpt den dumme støvsugeren egentlig?!

10 minutter senere

S: Mamma, jeg vil steke vaflene!
M: Er du sikker? Det er litt varmt.
S: Det syns ikke jeg, og det gjør ingenting for meg, vet du, for jeg bare passer meg.
M: Da kan du øse i, da, så kan jeg åpne og lukke og sånn.
S: Mamma, det ryker av vaffeljernet! Det er varmt!
M: Ja, det må nesten være det hvis vaflene skal bli stekt.
S: Jeg vil ikke steke vafler! Jeg kan brenne meg. Det er best du gjør det.
M: Det er greit.
S: Det er altfor varmt for meg. Hvem er det som har kjøpt det dumme vaffeljernet, egentlig?!

15 minutter senere

S: Mamma, hvem er det som har kjøpt denne dumme iPaden? Den bare snur feil kort så jeg taper!

Og jeg bare: Hvem er det som har oppdratt denne slitsomme ungen, egentlig!?

3 kommentarer: