fredag 18. september 2015

Uadressert lignelse


”Uadressert reklame nei takk” du liksom. Den går jeg ikke på. Jeg har møtt sånne som deg før, jeg, og jeg veit at dere liker reklame. Ser det på deg at du er den typen, veit du. 

Du, nå tar jeg bare tar denna reklamen og putter oppi postkassa di, for jeg veit at du egentlig vil ha den. Du trenger jo ikke drive på og nekte bare for å få oppmerksomhet når jeg allerede står her og prater med deg. 

Jada jada. Jeg ser klistremerket ditt. Men jeg skjønner jo at du har det for å gjøre deg interessant, jeg er ikke idiot heller. Og du handler jo, gjør du ikke? I de samma butikka som du får reklame fra? Da syns jeg faktisk du skal slutte å være så innmari dobbeltmoralsk.


Dessuten: Hvis det var så innmari viktig for deg å ikke få reklame, hadde du vel ikke trengt å ha postkasse?



*Jeg har så mye deja vu i dag at jeg må åpne for muligheten av at dette kan være plagiat. Det virker så underlig kjent, kanskje særlig hvis man bytter ut ordene "reklame" og "postkasse".

2 kommentarer:

  1. The luxury Rolex Watches is an investment in the future;?A legacy that can be passed down from generation to generation.Perhaps the owner received their Luxury Breitling Watches?
    through the passage of a family member.?In this case, the Rolex Submariner Watches is valued for sentimental - as well as monetary value.While a Original Omega Watches can be expensive, it is wise to remember that you buy more than just a 1:1 IWC.The unfortunate truth is that whilst it is possible to get discounts on Hermes handbags.

    SvarSlett