tirsdag 13. april 2010

Rent a Bitch

Det går ikke så bra med mitt nye firma, Rent a Bitch. Som en person som intuitivt ser hva som er feil med andres liv og hvordan de heller bør gjøre det, har jeg opprettet en tjeneste der folk for en rimelig penge kan få ryddet opp i det de har trøbbel med. Eller, det jeg mener de har trøbbel med, men jeg mener jeg er bedre enn de er selv til å se hva som egentlig er problemet. Som oftest vil jeg anta at dette problemet kokt ned til kjernen er enten: Feil innstilling, truende framtoning eller elendig kosthold. Eller, jeg vil anta at det stort sett er alle tre, for å være ærlig. Men det heldige er at alt dette kan jeg hjelpe folk med, både på jobb og privat. Planen min er å si: "Spis heller dette", ”Tenk heller dette” og ”Fortell heller vedkommende dette”. Og så enkelt kan dere bli lykkelige, folkens. Men dessverre er ikke etterspørselen etter et sannhetens ord i nærheten av like stort som det reelle behovet for det. Det er ikke mystisk, men det er synd. For det første fordi det kommer til å føre til min ruin at ingen er interessert i å benytte seg av mitt talent, muligens det eneste medfødte talentet jeg har. Det vil si, jeg har også et medfødt talent for hjernedøde oppgaver som å sette frimerker på brev og sortere fra hverander linser og bønner, men på dette punktet føler jeg meg temmelig erstattet av maskiner i dagens samfunn.
Hvorfor vil dere ikke at jeg skal rydde opp i livene deres? Det er så tilbakestående og feigt gjort av dere. Det med Bitch er selvfølgelig humoristisk ment, jeg er snill og hyggelig og dere kommer ikke til å innse før mange timer etter at jeg har dratt hjem, om noensinne, at det jeg har presentert er kritikk. Jeg lover å være så skånsom at dere trur dere har tenkt det ut selv, jeg har faktisk nettopp tatt et enestående kurs i silkehansker.


At dette er en tjeneste som finnes gratis og i overflod allerede? Javel. Da søker jeg på drømmejobb nummer to: Sommerjobb som tante Sofie i Kardemommeby.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar