lørdag 1. september 2012

Kritikk av den rene udugelighet



AAARGHHH!!!

Hysj… Hørte dere det? Det var noen som ropte aaarghhh. Hvem tror dere det var? Skal  vi gå og se etter? Ja, vi gjør det.

Neimen, se der! Det er jo meg! Det er jeg som står der og roper aaarghhh. Jeg ser ikke meget blid ut heller. Hva kan det være denne gangen, da?


-AAARGHHH! roper jeg. Jeg står i yttergangen og plukker opp støv og rusk som jeg stapper inn i røret på støvsugeren. Jeg holder røret opp ned, og så rister jeg så bøsset skal falle ned og inn i støvsugermagen. Det ser litt upraktisk ut. Noen burde åpenbart skiftet støvsugerpose, men det ser ikke ut som jeg syns at noen er meg. Jeg hater å skifte støvsugerpose.

Men det er ikke derfor jeg roper.

For mens jeg står der og plukker opp bikkjehår og sand og døde fluer og en hel masse ting jeg ikke veit hva er, men som sikkert er verre, tenker jeg på hvordan ingen har funnet opp en bedre støvsuger. En ledningsløs atomstøvsuger som spalter atomene i rusket den støvsuger opp og bruker det som drivstoff. For eksempel.
Eller kanskje en biologisk støvsuger, som forbrenner støvet, og som heller ikke har ledning. Og som kanskje er dekket av pels, så den ser ut som et koselig kjæledyr, og støvsugerslangen er som en lang hals som gjør den uimotståelig søt og komisk på en gang.

Det er en vanskjebne å leve i en så talentløs verden. Men det er ikke derfor jeg roper heller.

For mens ingen har tatt seg bryet med å designe en brukbar støvsuger, oppdaget jeg i går at noen faktisk har tatt seg tid til å designe følgende:

En rosa dobørste, som står med børsten opp og skaftet ned i en slags grønn skål med blader så det ser ut som en blomst.
Jeg frykter at det betyr at noen faktisk ikke har tenkt på at det kommer til å sitte fast bæsj i den rosa blomsten. At det kommer til å renne dovann nedover skaftet man skal holde i neste gang man vasker do. At noen faktisk har kommet på å lage verdens skrekkeligste både pynte- og bruksgjenstand, og at ingen har oppdaget det før produktet kom i butikken.
Det  er sånt folk driver med, istedenfor å finne opp hensiktsmessige ting.

Derfor er det jeg roper. Fordi det er faktisk noe å rope for.


(PS: Jeg skjønner at det sikkert bare er å sette dobørsten andre veien, så ikke si det til meg.)

2 kommentarer: